Isnin, 15 Disember 2008

5,000 pemuda akan bantu menangkan PAS di Kuala Terengganu

Kira-kira 5,000 pemuda PAS tegar akan turun membantu gerak kerja Pilihan Raya Kecil P.36 Kuala Terengganu menjelang 17 Januari akan datang.

Kenyataan tersebut dibuat Ketua Pemuda PAS Terengganu, Ustaz Azman Shafawi Abdul Rani kepada Harakahdaily ketika menjelaskan mengenai perkembangan operasi pemuda PAS.

"Kita akan menggerakkan pemuda PAS dengan kekuatan seramai 5,000 orang petugas yang komited bagi membantu kerja-kerja PRK kali ini," katanya.

Jelasnya, semua jentera di semua peringkat telah pun digerakkan dan kesemua kawasan diarahkan untuk turun membuka bilik gerakan masing-masing.

"Pemuda PAS negeri sendiri akan melancarkan Jentera PRK Pemuda pada 20 Disember ini dengan perancangan mengadakan lebih daripada 50 program bagi menjayakan operasi dan kempen kita.

"Kami juga bekerjasama dengan Pemuda Pakatan Rakyat yang akan turun bersama-sama bagi membantu usaha mencapai kemenangan ini," ujarnya.

Ditanya mengenai peluang, Azman yang juga merupakan Naib Ketua Pemuda PAS Pusat menjelaskan ia cerah memandangkan PAS telah berjaya memenangi tiga Dun di dalam parlimen tersebut.

Pemuda PAS juga katanya, telah mengadakan pertemuan dengan Ketua Polis Negeri Terengganu agar mereka menjalankan tugas dengan profesional dan tidak bersifat berat sebelah.

"Apa yang dibimbangi, sekiranya Dato' Wan Farid dipilih sebagai calon, beliau yang juga merupakan Timbalan Menteri di Kementerian Dalam Negeri menggunakan kuasa untuk kepentingan dirinya.

"Jadi, kita minta supaya polis bertindak dengan profesional dan adil," katanya lagi.

Azman berkata, isu pengundi hantu mungkin akan timbul lagi memandangkan daftar pemilih yang digunakan merupakan daftar pemilih yang lama.

Mengulas mengenai kempen PRK ini juga ujarnya, telah dimulakan dengan pemberian wang royalti minyak kepada Terengganu sebagai gula-gula kepada pengundi khususnya di Kuala Terengganu.

"Itupun kita belum pasti adakah rakyat Terengganu akan dapat menikmatinya atau pihak tertentu sahaja," tegasnya.

PAS katanya, mengalu-alukan kedatangan kesemua jentera daripada negeri-negeri termasuk daripada rakan-rakan Pakatan Rakyat bagi membantu merampas kerusi Parlimen Kuala Terengganu daripada BN.

Tiada ulasan: